Jimi Hendrix 1967-es szereplésekor véletlenül egy másik előadó dalát kezdték el játszani, mire ő tréfásan megjegyezte: „Ennek nem tudom a szövegét, haver!” Az idők során az éneklés részben élővé vált, de a zenei alapok szinte mindig felvételről szóltak.
A Nirvana lázadó szellemisége tükrözte az alternatív rock és a grunge mozgalom ellenkulturális alapjait. Kurt Cobain, Krist Novoselic és Dave Grohl nem csupán a zeneipar szabályai ellen léptek fel, hanem a társadalmi konformizmus és a kereskedelmi elvárások ellen is. Ez a hozzáállásuk az egész munkásságukon és fellépéseiken érzékelhető volt.
A Nirvana hangzása, stílusa és Cobain egyes dalszövegei a marginalizált fiatalok frusztrációjáról, vagy az identitáskereséséről és a kapitalista társadalommal való szembenállásról szóltak, ami idővel egy egész generáció hangjává tette őket. Nirvana egyes dalai, mint a Smells Like Teen Spirit vagy az In Bloom, egy teljes generáció ikonikus himnuszává vált.
A Nirvana 1991-es Top of the Pops fellépésén Kurt Cobain kihasználta, hogy az éneket élőben adhatta elő, míg a zenei alap felvételről szólt. Cobain szándékosan mély, groteszk hangon énekelte a Smells Like Teen Spirit-et, ezzel gúnyt űzve a playback térhódításából. Krist Novoselic ugrándozása és teljesen "mellényúló" basszusgitározása tovább fokozta a performansz abszurditását. Az előadás egyszerre vált humorossá és kissé nyomasztóvá, tökéletesen tükrözve a Nirvana lázadó szellemét. A dalszöveg egy részét is megváltoztatta, a kezdősort "tölts fel fegyvert, hozd el a barátaidat" a "töltsd fel a kábítószert, öld meg a barátaidat" kifejezésre. ("load up on guns, bring your friends," - "load up on drugs, kill your friends." ). A Top of the Pops fellépésük remek példája a rendszer elleni ironikus tiltakozásnak.
És akkor íme a felvétel: