A hobbi DJ-t már akkor rengetegen bombázták, hogy folytassa, kollégái mellett a rendezvényszervező szakma szeme is felcsillant a tízezres tömeg láttán. Fesztivál és programszervezők kérték a népszerű sztárt, hogy a DJ OTI project náluk is helyet kapjon, ennek ellenére Sebestyén jól ráérzett meddig mehet el hirtelen jött zenei pályafutásával, mások a helyében, biztos, hogy televerték volna naptárukat jól fizető fellépésekkel. Persze ezt egy év alatt könnyen bedarálta volna a popipar, boríték, hogy hamar eltűnt volna a süllyesztőben.
Sebestyén Balázs szerencsére nem dőlt be a hirtelen jött sikernek. Profi hozzáállása vélhetően abban rejlik, hogy neki ez már tényleg egy laza geg és hobbi, televíziósként és rádiósként évtizedes rutinnal rendelkezik az ilyen hirtelen jött népszerűség feldolgozásában, bár ez a nagyfokú érdeklődés érezhetően őt is nagyon meglepte, ennek ellenére tudatosan kezelte határait, még kicsit sem lépte azt túl, jó időben lépett egyet hátra. A rutin meg az évek. Az, hogy ez a döntés valóban jó volt akkor, mára kiderült, a pár hete bejelentett Budapest Park buliból néhány perc alatt teltház lett, csakúgy mint a ma indult második bulinál is, a jegyértékesítésre 3 perc alatt kikerült a Sold Out tábla.
A Budapest Park közleménye ettől függetlenül azért még ad némi reményt a lemaradóknak:
„Szia!
Sajnáljuk, hogy a jegyértékesítésnél akadályba ütközöl. Szeretnénk, ha tudnád, ennek nem a szerver az oka. Hatalmas az érdeklődés, és az első percekben az összes jegyet kosárba helyezték. Ilyenkor az oldal teltházat jelez, viszont a ki nem fizetett jegyek az időkorlát lejárta után automatikusan visszakerülnek értékesítésbe.”
Ezzel a jegyértékesítési sebességgel egyébként nem sokan büszkélkedhetnek itthon, pláne a „DJ szakmában”, nem véletlenül írják azt egyre többen Balázsnak, hogy a dupla Park után egyértelműen a Puskásban a helye. DJ OTI tehát történelmet írt. Ez a karakter azonban nem feltétlenül zenei értelemben érdekesség, sőt egyáltalán nem az, biztos, hogy találunk itthon nem kevés hasonló zenei vonalat prezentáló lemezlovast. Sebestyén Balázs kitalált karaktere, jól rávilágít arra, hogy mennyit tesz hozzá az ilyen gyorsan felívelő sikerhez egy népszerű, ráadásul elég hiteles személyiség. A személyiség újracsomagolás, a görcsölésmentes hozzáállás és nem utolsó sorban a 35+-os korosztály retro iránti vonzalmára építés, díszlettel, ruházattal, minden körítéssel együttesen jó kombináció, a Rádió1-en promótált, megkockáztatom az elején tényleg csak poénnak induló geget megáévá tette a hallgatótábor. Persze semmi sem biztos, Balázs tudatosan építi karrierjét, lehetett ez egy tesztüzemmód, ami vagy bejön vagy nem. Összeesküvés elmélet ide vagy oda, ez tényleg bejött. Balázs nem csak televíziósként vagy rádiós műsorvezetőként népszerű, kérdezz-felelek előadásait országszerte, sőt külföldön is teltházak nézik, kis túlzással ha beszélgetős fórumot hirdet meg vele valaki, a siker garantált. Jól áll neki ahogy kapuzárási pánik szerűen kommunikál a fiatalabb korosztály felé, de közben meg sokkal komolyabb üzeneteket közvetít (jótékonyság, vallási, politikai, társadalmi témák) a saját korosztályának, úgy, hogy észre sem vesszük, ő mindezt álcázva, pofátlan humorba csavartan nyomja le a torkunkon. Láthatóan az álmait éli, éppen ezért hiteles. Világnézetét és hitét úgy vállalja fel, hogy közben nem álszenten kommunikálja azt a külvilágnak. Benne van a hedonista, a nárcisztikus, az önző, akit első látásra azonnal pofán vernél, de benne van a szociálisan érzékeny, jó pszichológiai érzékkel rendelkező másik ember is.
A DJ OTI jelenség erősen a nosztalgiára épít. Arra a korosztályra, aki szeretné akár csak egy kis időre is visszakapni a gondtalan fiatalságát, amikor abban a korszakban még nem az internet, mobiltelefon, a mesterséges intelligencia, algoritmusok, vagy a folyamatos stresszben élés határozta meg a mindennapjainkat. És nem, itt nem a régebben minden jobb volt szöveg jön most... Sokaknak az a diszkó korszak jelentette a kikapcsolódást, ami akkor még az egyetlen lehetőség volt a suliból, munkából kiszakadásra. A zeneiparból áramlott a gépzene, a zenetévé(k) és a kereskedelmi rádiók diktálták a divatot. Kevesebb ingerrel találkozott az egyszerű ember, éppen ezért is talán jobban maradt meg mindannyiunk fejében az akkori „sláger”.
De ez a mostani jelenség ezen is túlmutat. A szülői életérzés átragadt a gyermekekre is, így a DJ OTI karakter már mindenkihez szól. Letűnt korszak éledt újjá, pont úgy ahogy mára ismét divatba jött a 90-es évek előadóinak fellépésére járni. És még egy dolog így a végére. Sebestyén Balázs akaratlanul is felmutatta középső ujját a hazai DJ-knek. Azoknak, akik kényelmes trónjukon évek óta irányítják a hazai lemezlovas „kultúrát” most virtuális gyomros érkezett. Persze erre mondhatja azt bárki, hogy de Balázs nem is DJ. Valóban nem az. De a közönség szemében meg azért kicsit mégis. Semmi különbség nincs a pendrive dugdosó, vagy éppen AI-al dolgozó, ezzel az utóbbi években saját közönségüket is hülyének néző DJ-k és Sebestyén Balázs között. Balázs legalább nem veszi magát komolyan és nem hiszi el magáról, hogy ő innentől a szakma csúcsa, vagy legalábbis ennek a csoportnak a tagja. A Balaton Sound sorsa jól mutatja merre tart mára a DJ vonal. Változás jön, bár itthon minden fáziskéséssel történik meg…de ez már egy másik fejezet.