Hírek

Régi írott cédé és hajnali erkélyen merengés is inspirálta GLORIA első remix EP-jét

GLORIA WRD címet viselő kislemeze már eredeti formájában is izgalmas volt, a projekt mögött álló Dányi Krisztina énekes-dalszerző-multiinstrumentalista azonban csavart még egyet a dalokon: három producer közreműködésével most készült belőle egy remix EP, amely a TPR címet kapta.

“Remixkiadványt készíteni egyébként is műfaji követelmény, viszont számomra is jó visszacsatolást ad, amikor látom, hogy más producerek mit kezdenek a dalaimmal” - mondja Dányi Krisztina.

Az EP érdekessége, hogy Krisztina eddig még sosem dolgozott együtt a remixeket készítő producerekkel, sőt, korábban csak egyiküket ismerte személyesen. A WRD future garage / footwork remixén dolgozó iamyankkel az imPro Schoolban találkozott, ahol yank oktatóként tevékenykedik.

“Bevallom, a saját verzióm elkészítésekor volt bennem egyfajta szándék is: annyira azonosítottak az utóbbi években az ambienttel, hogy szerettem volna ezzel egy kicsit szembemenni. Ehhez jött hozzá, hogy a munka közben megtaláltam a kocsiban egy régi CD-s táskát, benne egy 6-7 évvel ezelőtti dj setem trackjeivel (vicces belegondolni hogy CD-ket írogattam ki akkor még), amin teljesen váratlanul volt jó pár footwork / juke banger, amiről teljesen meg is feledkeztem és imádtam. Így egy ponton beugrott, hogy ha már amúgy is éreztem valamiféle kettősséget az eredeti dalban, legyen meg ez a remixben is: a future garage finomsága, puhasága egy ponton forduljon át a footwork szikárságába és onnan vissza” – mesél iamyank az alkotói folyamatról.


A TPR ambient remixét készítő Gryllus Ábris korábbi munkásságára (Yvein Monq, Uffalo Steez) ellenben éppen az előbbi lüktetőbb, footworkos hangzás volt jellemző – Krisztina szerint mintha szerepet cserélt volna a két zeneszerző ezen a kiadványon. Gryllus az utóbbi időben teljesen alámerült a konceptuális ambient világába, ami hosszabb, az ő szavával élve kontemplatívabb formátumokban is jól érvényesül. A TPR-ben egy szövegrészlet fogta meg a leginkább: ahányszor elhangzik a ‘One at a time’ a dalban, ő mindannyiszor kivágta belőle. Ezekből született a szőnyegszerű, újabb verzió, amely paradoxon is - hiszen ez a folyamatos ismétlődés teljesen szembemegy az alapként szolgáló szavak jelentésével.


A harmadik, SVN című dalt pedig LAU gondolta újra: “Egy buli után, hajnalban kiültem az erkélyre, elindítottam egy egyszerűbb kick drumot és elkezdtem Kriszti vokálját rávagdosni az ütemre. Ebben teljesen elvesztem, de megérte: mire végeztem, már meg is volt, hogy melyik részeket kell szintikkel és dobgéppel újravenni. Sosem készítettem tracket ilyen gyorsan ezelőtt” – meséli. Ő kifejezetten szeret remixeket készíteni, mert nagyon inspirálja az, hogy egy már meglévő tracket a saját képére formálhat, különösen, ha olyan dalról van szó, amiben már eleve van éneksáv is.


A TPR remix EP-re tehát három nagyon különböző track került fel, és GLORIA szerint jól meg is férnek egymás mellett.

“Mindegyik nagyon más, mint ahogy én csináltam volna – már eleve ez nagyon tetszik. Szépségesek a textúrák mindenhol, nekem már szinte ASMR-élmény volt a TPR és a SVN szintiszőnyegeit hallgatni, meg a WRD intróját is. Az SVN bassline-ja és a WRD-ben levő drop pedig különösen közel állnak a szívemhez. Ezek experimentális remixek, és örülök, hogy mindhárom producerből ezt hozta ki az alapanyag” – foglalja össze.

A TPR Remix EP a mai naptól elérhető minden digitális platformon; GLORIA-t pedig élőben is meghallgathatod december 9-én a Magyar Zene Házában, ahol egy különleges előadásban mutatja be nagylemezét.

hirdetés