Az A38 Hajó alig egy hónapja nyerte el nyílt pályázaton a Cseh Tamás Programiroda működtetését. Az iroda négy fővel működik, és ebben a sorozatban bemutatjuk munkatársait. Most a nemzetközi kapcsolatokért felelős Bali Dávid mesél terveiről, elképzeléseiről, a magyar zene lehetőségeiről a nemzetközi piacon. És persze szóba kerülnek kedvenc lemezei, no meg a Firefly sorozat.
Hogyan kerültél kapcsolatba a könnyűzenei élettel?
Zenei újságíróként kezdtem, naiv önszorgalomból: jellemzően hardcore/punk- és metálzenekarokról, lemezekről írtam, aztán kitágítottam ezt a kört idővel, nem titkoltan edukatív szándékkal, de hazudnék, ha azt mondanám, hogy sikerem volt vele.
Milyen zenei területeken dolgoztál eddig?
Voltam netlabel-inkubátor, sajtós, grafikus, turnémenedzser, színpadmester, stagehand, babysitter, produkciós menedzser, az elmúlt négy évben pedig promóterként vagyok a legaktívabb, amikor nem a nemzetközi kapcsolatokról, vagy általánosságban a zenei tehetséggondozásról van szó.
Meg lehet fogalmazni a programiroda nemzetközi misszióját egyetlen mondatban?
A cél az, hogy a lehető legtranszparensebb módon, a szakmával folytonos párbeszéd eredményeként mutathassuk meg a magyar zene diverzitásának izgalmát a megfelelő nemzetközi platformokon, ami révén a HOTS mint ernyőbrand évek kemény és következetes munkájával egyet jelenthet majd a feltétel nélküli minőséggel, visszahelyezve a magyar könnyűzenét Európa térképére.
Az interjú folytatása ITT olvasható.
A cikk a Cseh Tamás Program Támogatásával készült.