FRAN PALERMO DALPREMIER

Az idén 5 éves Fran Palermo újabb anyaggal jelentkezik, mely nagysikerű lemezük, a Razzle Dazzle óta az első rögzített újdonságuk. A csapat azonnal stúdióba vonult, amint véget értek a fesztiválok, a “Bonerider” című 5 dalos EP egy részét a Stamusic stúdióban, egy részét pedig Henri  Gonzo frontember házi stúdiójában rögzítették.

A címadó dal pedig máris megjelent, melyről Henri elmondta, hogy még egy lisszaboni utazás alkalmával talált rá az ihlet, és bár eleinte teljesen más hangszereléssel képzelte el, kínai erhuval, guzhenggel és kis cintányérokkal, végül mégis győzött a gitárzene, amikor testet öltött a végleges verzió – amely:

“…egy démonról szól, aki a lelkeket gyűjti. Motorral jár városról városra. Beeszi magát a nagyemberek csontjaiba és belőlük prédikál. Fehér vagy fekete csuklyát, símaszkot, harisnyát húz fel, arcfestéket ken magára. Kikerget a városainkból, konténerbe rak és kidob a tengeren. Mindenki szájába almát rak, elhiteti velünk, hogy nem kell tudnunk már gondolkodni, és hogy már nem létezik őszinte szeretet és szerelem. Összességében a legbelsőbb félelem okozójáról szól.”

A hamarosan megjelenő mini-album több szempontból is nagy előrelépés a zenekar életében, hiszen még jobban szólnak a dalok, mint korábban és az is újdonság, hogy először dolgoztak együtt dalszövegíróval, akivel a most bemutatott számot is közösen jegyzik. Rory Winston montreali szerzővel tavasszal ismerkedett meg Henri – közös spanyol barátjuk mutatta be őket, aki akkoriban rögzítette Tövisházi Ambrus vezényletével debütalbumát, a “Music Illness Cash Machine”-t.

“Ezután többször is gondoltam rá, hogy megkérdezem Roryt, van-e kedve meghallgatni az új dalok demóját, és esetleg dolgozni rajtuk. Végül három dalhoz írtunk szöveget (The Soup, Catwalk, Bonerider), némelyikre készült több, teljesen más verzió is. Roryval az utolsó pillanatig és a stúdióban is változtattunk mindenfélét, de végül sikerült egy szerethető lyrics-csokrot alkotnunk.” – idézi fel az újfajta kollaborációt Henri.

A “Bonerider” EP egyik legnagyobb különlegessége, hogy a záró dal a Fran Palermo történében az első magyar nyelvű felvétel, méghozzá a “Holdvilágos”, mely egy régi Eisemann-Zágon dal újragondolása!

A cikk a Hangfoglaló Program Támogatásával készült.