Hangfoglaló Miniakadémia – az egész évad elérhető

A Hangfoglaló Program és a Majdnem Híres Rocksuli miniakadémiája tizenkét hasznos videóval készít fel mindenkit az év elején a zenei menedzsmenttel járó kihívásokra. Ha még nem láttad a sorozatot, mindenképp érdemes megismerni – ha pedig már találkoztál részeivel, most újranézheted az összeset: egy cikkbe gyűjtöttük az egyes részeket!

A Zenei Menedzsmentet Támogató Alprogram keretében a Hangfoglaló Program és a Majdnem Híres Rocksuli létrehozott egy tizenkét részből álló tudástárat, mely körbejárja a zenei menedzsment legalapvetőbb kihívásait – és egyben megoldást kínál a felmerülő nehézségekre. A videósorozat nagy segítség lehet az alakuló formációk és az azokat képviselő menedzserek számára, akik így már a kezdetekkor fontos lépéseket tehetnek egy egységes és átgondolt zenei márka felépítéséhez, a szerzői jogdíjakkal kapcsolatos kérdések feltérképezéséhez, vagy akár a pályázati struktúra megismeréséhez. A Hangfoglaló Program Miniakadémiája átfogó, bárki számára ingyenesen elérhető videósorozata több szempontból is hiánypótló: ilyen típusú, magyar nyelvű információs anyag eddig még nem készült.
A videókhoz a szakmai segítséget a Majdnem Híres Rocksuli szolgáltatta.

Az Miniakadémia a zenei pálya iránt érdeklődőket a nulladik ponttól segíti. Az első részből kiderül, hogy mik a zenekaralapítás legnagyobb kihívásai, mikre érdemes mindenképp odafigyelnünk vagy éppen, hogy miért jó, hogy ha már a kezdeti időkben is mindent szerződéssel vagy legalábbis papíralapon feljegyezve dokumentálunk.

A Miniakadémia második része a fent említett pályázati rendszert érinti. Fontos megjegyezni, hogy a lenti videó 2017 végén jelent meg, és kérünk mindenkit, hogy minden esetben az aktuális kiírásnak megfelelően nyújtson be pályázatokat. Az esetleges változásokról tőlünk vagy akár a kiírótól is tudsz információt szerezni.

A harmadik részben felmerül a kezdeti időszak újabb fontos kérdése: milyen stratégiát kell kiépíteni ahhoz, hogy a zenekar tagjai által közösen megfogalmazott célokat minél hatékonyabban el lehessen érni?

A Hangfoglaló Miniakadémia negyedik része a zenei brandépítés legalapvetőbb kérdésével foglalkozik. Az alábbi videóból elsajátíthatod azokat a technikákat, amelyek segítségével a legelkötelezettebb rajongói bázis felépíthető és hosszabb távon is a zenekar közelében tartható. Ahogy a legtöbb emberi kapcsolat esetében, úgy itt is egy egyszerű varázsszó a megoldás: a kölcsönös figyelem és érdeklődés.

Az ötödik rész a 360 fokos modellel foglalkozik. Azaz a legszerencsésebb, ha az adott produkció minden nem alkotói feladatot a lehető leggyorsabban kiszervez saját köréből és egy adott embert vagy céget bíz meg a képviselet és a menedzsment, a pénzügyek és a marketing kezelésével is.

A hatodik rész a zeneterjesztés különböző lehetséges irányaival foglalkozik. Az egyik, ha nem a legfontosabb felülete a zenei anyagok közönséghez való eljuttatásának az internet. Vajon milyen disztribútor cégek vannak jelen a hazai piacon, és mikor érdemes szerződni ilyenekkel?

A Hangfoglaló Miniakadémia következő, hetedik része egy nagyon érzékeny területet érint. A szerzői jogok elosztásának, a dalok Artisjusnál történő bejegyzésének, illetve a keletkező jogdíj-összeg folyósításának üteméről és módjairól láthatsz hasznos információkat ebben az epizódban. Mi az a szerzői jog? Hogyan védheted meg jogaidat? Hogyan juthatsz bevételhez belőle? Ki segíthet neked mindebben? Ha a fenti kérdésekre egyelőre még ködös a válasz, akkor érdemes kattintani.

A Miniakadémia nyolcadik fejezetének témája a koncertszervezés. A fellépések szervezése az élőzenét játszó előadók egyik létfontosságú célja. Az alábbi videó segítséget nyújthat abban, hogy induló előadóként hogyan tudsz elindulni a koncertszervezés rögös útján, és mire érdemes figyelni, amikor például a gázsiról, a szerződéskötésről és a rider fontosságáról van szó.

A kilencedik rész egy nagyon aktuális témát dolgoz fel, amelyre a Nemzetközi Piacra Lépést Támogató Alprogram és a HOTS (Hungarian Oncoming Tunes) zenei exportiroda is kiemelt figyelmet fordít. Egészen pontosan arról szól a következő videó, hogy hazai produkcióként hogyan lehet nemzetközi színtéren is feltűnni, és a figyelemfelkeltésen túl milyen lehetőségei vannak annak a zenekarnak, amelyik inkább egy ilyen piacon képzeli el jövőjét.

A tizedik rész a brandépítésről és a tudatos, egységes kommunikációról ad pár hasznos tippet. Minden előadónak hasznos, ha zenéjén túl megjelenése, logója és közlései is felismerhetők és azonnal beazonosíthatóvá teszik. Vajon milyen üzenetet érdemes a kezdeti időkben megfogalmazni? És mik azok a momentumok, amik esetleg rombolják a zenekari brandet?

A tizenegyedik rész visszautal a sikeres pályázati stratégiával foglalkozóra. Ebben az epizódban a Miniakadémia segítségével végigtanulmányozhatod, hogy mik szükségesek feltétlenül a sikeres pályázati elszámoláshoz.

A Hangfoglaló Miniakadémia zárófejezetében az elkészült hanganyag felvételével kapcsolatos kérdések megválaszolására kaphatsz pár hasznos tanácsot. Mikor érdemes stúdióba vonulni? Milyen helyzetben jó, ha a zenekar munkáját és a felvételeket producer is segíti? Az alábbi videóból kiderül.